Informació sobre els horaris dels autobusos a Castelló
El transport públic a Almassora: veritats i vergonyes (I)
Crònica d'un usuari novell
Fa uns dies vaig haver d’utilitzar l’autobús per anar a Castelló. La veritat és que feia gairebé 5 anys que no emprava aquest mitjà de transport i esperava que les coses hagueren canviat, més després de llegir les notícies de millora que anuncia a bombo y platillo la regidoria de Relacions Veïnals des d’agost de 2008[1]. Vaja!, creia de bona fe que el servei hauria millorat i tenia decidit fer us d’aquest servei públic però estic repensant-ho pel relat que a continuació llegireu.
Un dia qualsevol de final de setembre de 2008, vaig decidir anar en autobús a Castelló. La primera sorpresa la vaig trobar només arribar a la parada del carrer de l’Alcora. Com podeu observar a la fotografia, l’única informació disponible en un panell brut i poc clar, és el recorregut (poc explícit) i els horaris d’anada i tornada... sense especificar a quina hora aproximada passa per cada parada.
En fi, com que la freqüència (des de fa més de 20 anys) és cada mitja hora, jo hi estava a les 15.50 h però el de les 16.00 h ja havia passat perquè el següent que va parar ho va fer a les 16.12 h. Aleshores vaig pagar el bitllet (1,20€) i el conductor (molt amable) me va explicar tot el tema del bonobus (que explicarem el proper article).
Així, l’autocar va arribar a la plaça Santa Isabel, es va aturar i fins les 16.30 h no va iniciar la marxa cap a Castelló. En aquest precís moment, vaig descobrir que els horaris de referència del panell es referien al punt de partida ubicat en l’antiga estació de la Panderola.
A l’hora en punt, l’autobús va eixir en direcció a Castelló i a les 16.43 h (aprox.) baixava en l’avinguda de València de Castelló per fer el transbordament que em portaria a la meua destinació. L’autobús urbà número 2 passava a les 16.49 h i cinc minuts després estava ja la Farola. Aquest trajecte me va costar 0.85€ perquè l’interurbà d’Almassora no té possibilitat d’enllaçar amb el mateix bitllet cosa que sí que és possible en els trajectes urbans de Castelló.
Després d’aquesta experiència i les peripècies que vaig haver de fer, la situació de les parades, l’escassa modernització i adequació de la línia, la falta de coordinació amb altre línies metropolitanes, he arribat a la conclusió que l’autobús d’Almassora no es diferencia massa de les línies de transport públic de Nicaragua, excepte que allà l’autocar és un mitjà massiu de transport i els vehicles més antics.
Quina imatge s’enduran del nostre sistema públic de transport els nouvinguts o els turistes? On s’informaran? Perquè han de pagar per enllaçar amb altres autobusos de la zona metropolitana de Castelló?
[1] http://www.elperiodic.com/almassora/noticias/17647_almassora-activa-cambios-itinerario-autobus-interurbano.html; http://www.elperiodic.com/almassora/noticias/17583_almassora-incorpora-parada-autobus-calle-trinidad-para-atender-demanda-usuarios-vila.html;
Crònica d'un usuari novell
Fa uns dies vaig haver d’utilitzar l’autobús per anar a Castelló. La veritat és que feia gairebé 5 anys que no emprava aquest mitjà de transport i esperava que les coses hagueren canviat, més després de llegir les notícies de millora que anuncia a bombo y platillo la regidoria de Relacions Veïnals des d’agost de 2008[1]. Vaja!, creia de bona fe que el servei hauria millorat i tenia decidit fer us d’aquest servei públic però estic repensant-ho pel relat que a continuació llegireu.
Un dia qualsevol de final de setembre de 2008, vaig decidir anar en autobús a Castelló. La primera sorpresa la vaig trobar només arribar a la parada del carrer de l’Alcora. Com podeu observar a la fotografia, l’única informació disponible en un panell brut i poc clar, és el recorregut (poc explícit) i els horaris d’anada i tornada... sense especificar a quina hora aproximada passa per cada parada.
En fi, com que la freqüència (des de fa més de 20 anys) és cada mitja hora, jo hi estava a les 15.50 h però el de les 16.00 h ja havia passat perquè el següent que va parar ho va fer a les 16.12 h. Aleshores vaig pagar el bitllet (1,20€) i el conductor (molt amable) me va explicar tot el tema del bonobus (que explicarem el proper article).

A l’hora en punt, l’autobús va eixir en direcció a Castelló i a les 16.43 h (aprox.) baixava en l’avinguda de València de Castelló per fer el transbordament que em portaria a la meua destinació. L’autobús urbà número 2 passava a les 16.49 h i cinc minuts després estava ja la Farola. Aquest trajecte me va costar 0.85€ perquè l’interurbà d’Almassora no té possibilitat d’enllaçar amb el mateix bitllet cosa que sí que és possible en els trajectes urbans de Castelló.
Després d’aquesta experiència i les peripècies que vaig haver de fer, la situació de les parades, l’escassa modernització i adequació de la línia, la falta de coordinació amb altre línies metropolitanes, he arribat a la conclusió que l’autobús d’Almassora no es diferencia massa de les línies de transport públic de Nicaragua, excepte que allà l’autocar és un mitjà massiu de transport i els vehicles més antics.
Quina imatge s’enduran del nostre sistema públic de transport els nouvinguts o els turistes? On s’informaran? Perquè han de pagar per enllaçar amb altres autobusos de la zona metropolitana de Castelló?
[1] http://www.elperiodic.com/almassora/noticias/17647_almassora-activa-cambios-itinerario-autobus-interurbano.html; http://www.elperiodic.com/almassora/noticias/17583_almassora-incorpora-parada-autobus-calle-trinidad-para-atender-demanda-usuarios-vila.html;
Segur que els polítics no han pujat mai en autobús. No he anat a nicaragua pero me imagine un poc el transport y crec que en este poble tenim lo que mos mereixem. Ojalá este bloc valga per a algo y el Ajuntament es fique a treballar en el autobus per que es "ridicul"
ResponEliminaMari C. Cuadrado
¿Por qué no poneis la foto del panel informativo de la parada de la calle Boqueras? Allí hay un mapa detallado, aunque desde que están las obras el panel está "oculto".
ResponEliminaBueno, me gusta este blog. ¿Porqué no sale anunciado en la tele de almasora?
Pedro Sánchez Ramón