Justificar unes jornades de reflexió sobre la mobilitat a la Plana no resulta gaire complicat perquè l’actual model és insostenible i qualsevol iniciativa que propose un anàlisi, ni que siga somer, resulta interessant.
En realitat, només cal
fer un tomb per les immediacions de la capital, per adonar-nos-en que cada dia hi ha més cotxes embossats; o passejar per les nostres ciutats per observar com han proliferat els aparcaments subterranis (perquè les administracions locals no saben com solucionar el problema); o, fer una ullada als índex de contaminació atmosfèrica per comprovar que alguns dies superen els límits assumibles; o, en fi, estudiar detingudament les despeses econòmiques familiars destinades als vehicles privats per ser conscients que és una de les majors fonts de consum (cost del cotxe, combustible, aparcament temporal, aparcament nocturn, assegurança, manteniment, impost de circulació, ITV, peatges, accidents, multes, etc.).
Aleshores, els ecologistes d’Almassora, conscients que la mobilitat és un dels problemes principals que afecten la ciutadania en un món cada vegada més globalitzat, que és una oportunitat i va camí de convertir-se en una amenaça, i que Almassora és una ciutat central de la Plana que pateix com cap altra els problemes derivats de la tirania del cotxe en la qual vivim (727 vehicles per cada 1000 habitants quan la mitjana espanyola és 685), hem dissenyat una estratègia de reflexió i discussió, local i comarcal, en un espai formalitzat que pretén unir experiències i esforços per tal de buscar la integració de l'àrea metropolitana de Castelló.
Amb açò, intentem buscar solucions des de la confrontació de les visions de diferents àmbits implicats (socials, econòmics, científics, acadèmics, professionals, etc.) i, de retruc, pretenem elaborar un programa d’acció consensuada a mig i llarg termini que consolide les bases d’un canvi de model de mobilitat. Per tant, la nostra finalitat és:
- Engegar un fòrum de reflexió no esporàdic, de caràcter comarcal, capaç d’analitzar l’actual sistema de mobilitat de la Plana i proposar estratègies de canvi sostenible, tot amb la participació dels diferents actors implicats en la planificació de la mobilitat i la implicació de la societat civil independent

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La fuente se ha secado...

CRÍTICA DE LIBROS: "La Orgía perpetua (Flaubert y Madame Bovary)", de M. Vargas Llosa

CRITICA DE LIBROS: “13”, de Steve Cavanagh – 382 Págs.