Algunes plataformes ciutadanes valencianes també s´han oposat
L'AVE passarà finalment per Almassora
Mentre els ecologistes d’Almassora organitzem i proposem un fòru
m de participació ciutadana per a la reflexió al voltant del sistema comarcal de mobilitat, la maquinària capitalista de l’Estat no s’atura i desmunta, irremeiablement, qualsevol corrent de pensament diferent als interessos del capital que arrossega tot allò que li se presenta davant.
Ens referim a l’arribada de l’AVE a Castelló, prevista per a 2012 o 2013 (segons la informació que podeu consultar en l’enllaç de la secció RECOMANEM). Aquest fet, que satisfarà a alguns (que mai no faran ús d’aquesta infraestructura), deixarà indiferent uns altres (que no saben ni on està l’estació del seu poble) i ens ofendrà a uns pocs (pel fet de dedicar tantíssims recursos a un servei no públic i minoritari), demostra que la sostenibilitat que tant passegen els nostres governants (a Madrid i València) és un concepte tergiversat, manipulat i difamat per una part d’aquesta societat a la qual no els interessa res més que aconseguir part del botí de diners públics del qual els abasteix l’Estat.
Aquest tren d’alta velocitat, necessari en moltes regions i zones d’Espanya (i d’Europa), arribarà a Castelló com una altra de les obres megafaraòniques dels governs però que no respon a una necessitat primordial i vindrà a saturar, més si cap, el territori de les nostres comarques a costa dels serveis públics de rodalies (tot i que es dedicaran recursos per fer-nos creure el contrari).
La velocitat alta ja passa per Castelló i ens uneix amb València, Alacant i Barcelona de manera molt eficient. Es podria millorar en alguns trams, però això no és excusa per a malbaratar els diners públics en inversions que retallaran les partides d’altra mena de transports, més propers a la gent normal, que els utilitzen tots els dies i els són necessaris per a la seua supervivència.
Perquè no inverteixen tots aquestos diners en millorar alguns trams de via, desdoblar-ne uns altres, incrementar i dignificar les rodalies (des de Castelló fins a Vinaròs, que ara és regional, per exemple), per a millorar la intermodalitat dels transports, implantar una xarxa metropolitana d’autobusos, contruïr un tramvia comarcal com cal, millorar i ampliar la xarxa de transport amb bicicleta, etc., etc.?
Mentre els ecologistes d’Almassora organitzem i proposem un fòru

Ens referim a l’arribada de l’AVE a Castelló, prevista per a 2012 o 2013 (segons la informació que podeu consultar en l’enllaç de la secció RECOMANEM). Aquest fet, que satisfarà a alguns (que mai no faran ús d’aquesta infraestructura), deixarà indiferent uns altres (que no saben ni on està l’estació del seu poble) i ens ofendrà a uns pocs (pel fet de dedicar tantíssims recursos a un servei no públic i minoritari), demostra que la sostenibilitat que tant passegen els nostres governants (a Madrid i València) és un concepte tergiversat, manipulat i difamat per una part d’aquesta societat a la qual no els interessa res més que aconseguir part del botí de diners públics del qual els abasteix l’Estat.
Aquest tren d’alta velocitat, necessari en moltes regions i zones d’Espanya (i d’Europa), arribarà a Castelló com una altra de les obres megafaraòniques dels governs però que no respon a una necessitat primordial i vindrà a saturar, més si cap, el territori de les nostres comarques a costa dels serveis públics de rodalies (tot i que es dedicaran recursos per fer-nos creure el contrari).
La velocitat alta ja passa per Castelló i ens uneix amb València, Alacant i Barcelona de manera molt eficient. Es podria millorar en alguns trams, però això no és excusa per a malbaratar els diners públics en inversions que retallaran les partides d’altra mena de transports, més propers a la gent normal, que els utilitzen tots els dies i els són necessaris per a la seua supervivència.
Perquè no inverteixen tots aquestos diners en millorar alguns trams de via, desdoblar-ne uns altres, incrementar i dignificar les rodalies (des de Castelló fins a Vinaròs, que ara és regional, per exemple), per a millorar la intermodalitat dels transports, implantar una xarxa metropolitana d’autobusos, contruïr un tramvia comarcal com cal, millorar i ampliar la xarxa de transport amb bicicleta, etc., etc.?
La via de l'AVE a Almassora suposarà una barrera física brutal. Si ja ho és l'antiga N340, la plataforma necessària per a ficar l'AVE serà un mur gegant, que partirà el terme en 2 ja de forma definitiva.
ResponEliminaPer què no podríem tindre una pasarel·la elevada que creuara la via del tren i la nacional actuals per damunt, entre Macer i Pamesa? Per què no recuperar l'antic pas a nivell però adaptat als moments actuals?