ContraCrònica d'Almassora I

Però, ves per on, que el que semblava un enginy modern i democràtic ha esdevingut una eina del poder dogmàtic que no dubta en alterar algunes noticies, magnificar fets insignificants i transmetre el contrari del que es fa, tot considerant que els lectors són com borreguets que tot s'ho traguen.
Exemples en l'últim Crònica d'Almassora en tenim per completar diferents articles. En aquest, destaquem la fotografia de portada on s'anuncia que l'Ajuntament aposta pel transport sostenible quan el nostre és un dels models de mobilitat més insostenibles de la comarca.
Clar, és la nostra visió, però no per diferent deixa de ser vàlida des de fa anys. Les nostres propostes van en la línia següent:
- no centrar les festes patronals a la Plaça d’Espanya;
- unir el mercat per guanyar la Plaça on estava la “Creu dels caiguts” per aparcaments habituals els dies de mercat;
- habilitar zones perifèriques d’aparcament (recinte de la marxa, infrautilitzat la major part de l’any), com ocorre a moltes ciutats europees perquè si volem la “ciutat per a les persones” no deuríem construir un pàrking al centre urbà que serà, en qualsevol cas, un reclam per a l’afluència de tràfic al centre i els voltants;
- millorar el transport públic d’accés al centre des d’aquestes zones “externes”;
- qualificar el servei d’autobús urbà amb una major flexibilitat d’horaris i un millor servei (conductors joves, dinàmics, vehicles moderns, còmodes, etc.);
- demanar l’ampliació de llicències de taxis per a Castelló i la zona metropolitana que afecte a Almassora;
- modificar el sistema de guals permanents per altres sistemes més flexibles (guals temporals, guals agrícoles, per exemple);
- engegar campanyes de conscienciació ciutadana per canviar aquesta idea que tenim d’aparcar davant del lloc on anem, o d’agafar el cotxe per a tot i fomentar els trajectes a peu (Almassora no és tan gran);
- treballar per la intermodalitat del transport amb tasques tan innovadores com la de l’autobús a l’estació de RENFE però no només una setmana;
- en cas extrem de necessitat, habilitar mitjançant els procediments oportuns algun solar proper al centre amb capacitat per donar cabuda i fer les funcions de pàrking, sempre tot abans de “foradar el centre” i evitar un trauma i una despesa econòmica important.
Aquestes són algunes mesures que podrien fer del transport d'Almassora més sostenible perquè, tot i estar molt bé dotar de 17 bicicletes a alguns funcionaris municipals, no és suficient ni de bon tros; és més, només és una mesura de cara a la galeria que es queda en una simple broma.
En tot cas, alguns ciutadans reclamem com a mesura realment sostenible ajudes per a la compra de BICICLETES o BICICLETES gratuïtes per a poder desplaçar-nos al treball.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Podeu fer tota mena de comentaris sempre que siguen respectuosos i empreu un llenguatge no despectiu i sense cap insult. Aquells comentaris que no cumplisquen amb això, seran esborrats.